2021 CK ROLLS ROYCE

CLUB KITCHEN x ROLLS ROYCE

BigCityBeats ClubKitchen
aus dem Rolls-Royce Showroom Köln 08. Januar 2021

1. Event-Livestream im Lockdown 2021 war voller Erfolg - Über 1.000.000 Kontakte wurden über Social Media erreicht.
VIPs wie Claudia Obert, DJ-Legende Steve Aoki und Fußballstar David Odonkor schickten Homevideos

"Wir sind stolz, mit Rolls-Royce ein so wunderbares Event mit der Emotion des Wochenendgefühls auf die Beine gestellt zu haben - und das in dieser so schwierigen Zeit."
(Bernd Breiter, CEO BigCityBeats)

Was passiert, wenn Deutschlands größter Nightlife-Weekend-Brand mit einem international erfolgreichen Automobilkonzern die kreativen Köpfe zusammensteckt, um in einer Zeit ohne Events ein unvergessliches Event zu schaffen? Eben etwas ganz Besonderes. BigCityBeats bringt seine ClubKitchen in den Kölner Showroom von Rolls-Royce Motorcars Cologne - und feiert das erste BigCityBeats-Livestream-Event im Lockdown 2021. "Es war genau der Tag, an dem wir eigentlich wieder die Tore in der Düsseldorfer MERKUR SPIEL-ARENA öffnen wollten, wie das Jahr zuvor", sagt Breiter zu dem von ihm gewählten Termin für dieses Livestream- Event. Die Rezeptur für den vergangenen Freitag war recht simpel: Man nehme eine piekfeine Hochglanz-Location, engagiere Russlands einzigen Sternekoch Alexander Wulf sowie den Cocktail-Mixer von BarPhilosophy, nehme namhafte DJs wie HUGEL, Le Shuuk und Endless Music und übertrage das Feierspektakel live auf sämtlichen Social-Media-Kanälen. Fertig ist der musikalisch-kulinarisch-automobile Leckerbissen. Freitag, der 8. Januar 2021, stand also voll und ganz im Zeichen von Musik, Genuss und Luxus. Ein weiterer Meilenstein für BigCityBeats und Rolls-Royce Motorcars Cologne, die ihre langjährige Kooperation intensivierten. BigCityBeats und Rolls-Royce - das passt! Schließlich sind beide Firmen auch im Luxus- und VIP-Segment angesiedelt. Apropos VIP: Mehr als 120.000 User klickten zwischen 18 und 23 Uhr in den Livestream und sandten Videos ihrer ganz privaten ClubKitchen-Party, darunter eine große Anzahl an bekannten Persönlichkeiten aus der Film- und Fernsehlandschaft, die einen Hauch von BigCityBeats GLAM wehen ließen. Über 1.000.000 Kontakte wurden über Social Media erreicht und die Message der ersten BigCityBeats ClubKitchen des Jahres 2021 verbreitet. GLAM - die große Influencer-Messe, die im Rahmen der BigCityBeats WORLD CLUB DOME Winter Edition 2020 mit mehr als 600 VIPs ihre Premiere feierte. So gewährten unter anderem folgende Prominente Einblicke in ihre persönliche Küchenfeier: TV-Moderatorin Dany Michalski, Fußball-Legende David Odonkor, Playmate Tanja Brockmann, Schauspieler Rainer Meifert, Big-Brother-Star Alex Jolig mit Gattin, Ex-Mr.-Germany Dominik Bruntner mit Influencerin Jolina Fust, sowie Fernseh-Koryphäe Claudia Obert. Sie alle schickten Videos an die BigCityBeats-WhatsApp-Nummer und landeten als Splitscreen direkt im Livestream. Musikalisch untermalt wurde das Ganze vom internationalen Superstar-DJ HUGEL ("Bella Ciao"), von BigCityBeats-Resident-DJ Le Shuuk und von Paul Lomax und seinem Endless Music Project. Und für den perfekten Gaumenschmaus sorgte Sternekoch Alexander Wulf, der mit fünf Gourmet-Gerichten die Teilnehmer kulinarisch verwöhnte. Und das zauberte der russische Starkoch eingerahmt von den beiden hochglanz polierten Rolls-Royce Ghost und Cullinan Black Badge:

Menü 1: Gebeizter Stör, Moscow Mule, Gurke und Troyka Kaviar
Menü 2: Geflämter Lachs, Kevir Vinaigrette, Gurke malosol
Menü 3: In Wodka flambiertes Steak, Borschsud, Spietzkohl
Menü 4: Sibirischer Gemüsegarten an Betensud, Beluga Linsen
Menü 5: Russian Blini Napoleonstyle

Alle Teilnehmer wurden übrigens im Vorfeld negativ auf Covid-19 getestet. Des Weiteren war die Veranstaltung mit einem speziellen Hygiene- und Abstandskonzept ganz offiziell angemeldet.

BigCityBeats und Rolls-Royce: Die Kooperation geht weiter. Und man darf gespannt sein, welche künftigen Events noch kommen werden.

CLUB KITCHEN x ROLLS ROYCE

BigCityBeats ClubKitchen
from the Rolls-Royce Showroom Cologne

First Live-stream event was a massive success after reaching more than 1 million contacts on social media. BigCityBeats VIPs included Claudia Obert, legendary iconic DJ Steve Aoki, and superstar footballer David Odonkor supplied videos from home.

"We are proud to have organised such a wonderful event with Rolls-Royce, in which we created the emotion of the weekend feeling, especially in such a difficult time."
(Bernd Breiter, CEO BigCityBeats)

What do you think occurs when Germany’s largest weekend nightlife brand and one of the most internationally renowned, and successful automotive groups in history, join forces with the intention of creating a once in a lifetime, unforgettable event, in a time when the world is devoid of live events. You can be guaranteed that it will be something special. BigCityBeats brings its ClubKitchen to the Rolls-Royce Motorcars Showroom in Cologne, to celebrate the first BigCityBeats live-stream event of lockdown 2021. “It was the exact day in a normal year, when we would have been opening the gates to the Dusseldorf MERKUR SPIEL-ARENA, exactly like last year,” says Breiter reflecting on the date he chose for the 2021 live stream event. The ingredients for last Friday were quite simple. Take an exclusive, elusive location in Rolls Royce Cologne, hire Russia’s premier world-class chef Alexander Wulf, add the prestigious cocktail makers from BarPhilosophy and sprinkle in a lineup of hugely talented headline DJs such as Hugel, Le Shuuk and Endless Music. You top it off by broadcasting the incredible party spectacle live on all relevant social media channels. And the final product is a musical, culinary, and automotive delicacy, that each of the 120,000 fans tuning in were able to devour. Friday, January 8th 2021, was all about music, pleasure and luxury. Another milestone for BigCityBeats and Rolls-Royce Motorcars Cologne, who strengthened their family like partnership and long term co-operation. BigCityBeats and Rolls-Royce – it just has a beautiful ring to it. After all, both companies fit comfortably in life’s luxury and VIP segment. Speaking of VIP: More than 120,000 fans tuned in at home during the 5 hour live stream. Beginning at 6pm and finishing at 11pm, fans across the world were encouraged to send in videos of their own ClubKitchen party, videos that included lots of well-known personalities from the world of film and entertainment. Adding a touch of BigCityBeats GLAM. During the event, across social media we managed to connect with more than 1 million contacts, which helped us spread the BigCityBeats weekend feeling to everyone involved. We are proud to be part of such a fantastic group of fans, all of whom were responsible for helping us create such an incredible event, and together we sent the message that this year will be the year of the WorldClubber. BigCityBeats ClubKitchen 2021 was just the beginning. GLAM – the enormous influencer fair, celebrated its inauguration as part of the BigCityBeats WORLD CLUB DOME Winter Edition 2020, and included more than 600 VIPs. In 2021 thanks to the invention of video messaging the following celebrities offered us a peek into their own personal kitchen parties. TV presenter Dani Michalski, footballer legend David Odonkor, Playmate Tanja Brockmann, actor Rainer Meifert, Big Brother star Alex Jolig with his wife, ex- Mr. Germany Dominik Bruntner with influencer Jolina Fust and television luminary Claudia Obert. Each sent videos along to the BigCityBeats WhatsApp number and our hardworking team broadcast their messages via split-screen to all our fans tuned in from around the world. Accompanying the incredible music experience was superstar chef, Alexander Wulf, who provided a perfect culinary moment, that indulged those in his presence with a mouthwatering variety of five gourmet dishes. All accompanied by the impressive visual of our two polished and incredibly talented Rolls-Royce chefs – Ghost and Cullinan Black Badge:

They provided
Menu 1: Pickled Sturgeon, Moscow Mule, cucumber and Troyka caviar.
Menu 2: Flamed salmon, Kevir vinaigrette, cucumber malosol.
Menu 3: Steak flambed in vodka, borsch stock, cabbage.
Menu 4: Siberian vegetable garden with prayer stock beluga lentils.
Menu 5: Russian Blini Napoleon style.

Incidentally and especially essentially during this global pandemic, all interactive participants tested negative for Covid-19 prior to the event. Furthermore, the event was officially issued with an elite administered hygiene and distance concept certificate, allowing the event to take place.

BigCityBeats and Rolls-Royce: The Co-operation continues. And it will be entriguing to find out which future events we can create together.